We zijn er weer

21 juli 2019 - Waterford, Ierland

Twee waardeloze campings.

Van vrijdag op zaterdag stonden we op een camping iets voorbij Cork aan een vierbaansweg die, volgens de 81 jarige weduwe na de recessie drukker is geworden. Ze had een goede werkverdeling met haar man gehad. Hij deed de toiletten en zij verzorgde het terrein. Hij deed de boekhouding en zij het contact met de gasten. En doet ze nog steeds. Je komt  niet van haar af. Alles is zo lovely.

Nou mooi niet dus. Ze vraagt het volle pond, de hele nacht rijden er auto’s door de tent en een fabriek maakt sinds de recessie altijd  24/7  weet ik veel,.......in ieder geval lawaai. De volgende ochtend zat de tent onder de roetdeeltjes.

D4C970DE-228E-4F23-B45F-0DB9576EF774

Oké, kan gebeuren.

Gisteren 94 km gefietst tot voorbij Dungarvan.  De camping hoort bij een hotel en heet Bayview. Het is net een legbatterij. De mobile homes staan zo dicht bij elkaar dat je de knoflook van drie wagens verder kunt ruiken. Er was ergens een feestje. Ze waren het kennelijk niet altijd met elkaar eens, want het ging erop tot het weer licht werd en wij aan de koffie konden. Nu hoor je alleen tevreden gesnurk van onze buurmastodont en af en toe wat rocheltjes  uit één van zijn andere uitlaatkleppen. Dan wordt de druk kennelijk te hoog en gaat het ventiel zijn werk doen. Ruth zegt dat het een kwestie van goed kauwen is.

90DE61F3-9CE4-4610-9CAF-372F148B9E49

Het fietsen gaat overigens prima. Bij de huizen en in de bermen bloeien de bloemen en we reden langs een standbeeld wat precies aansluit bij mijn beleving van Ierland.

98E7C8DF-C2F9-4B75-B748-BF5391981800   5B2B2EA9-8689-45ED-8C00-78A8E9720333

Nog twee dagen en dan zijn we een ervaring rijker en een illusie armer.

Ik houd u op de hoogte.

1. Josephina:
    21 juli 2019
    Ik zag iets voorbijflitsen op mijn scherm dat leek op het begin van een reactie op mijn reactie, maar nu kan ik die nergens meer vinden , niet hier maar ook niet in de mail. Help!!
  2. Hajo Snater:
    21 juli 2019
    Mogelijk was ik dat, Willem. Tot vanmiddag verkeerde ik in de veronderstelling dat ik enthousiast gereageerd had op het eerste bericht dat ik van jullie ontving. maar Fekko vertelde me dat mij dat niet gelukt was. Inmiddels weten jullie dat Volkert komt!
    Nu jullie reis.
    Rij jij nog steeds voorop Anneruth? Ja, het is haast overal druk . Soms heb je mazzel. Op jullie wandeltochten, kreeg ik de indruk, was dat vaak het geval.
    Maar Willem, volgens mij ben jij net zo enthousiast als tijdens jullie tocht naar Noorwegen.
    Ik vind de foto van dat nijlpaard, dat zich zelf staat te wassen, erg mooi!
    Misschien zien jullie Marjolein en Paul in Zuid -West Engeland. Ze willen wandelen maar gaan wel met de auto. Ik ben aan't schilderen. Nu een biertje. Riet is vandaag met vriendinnen weg. Groet van Hajo en Riet.