B-M + R-T

25 juni 2019 - Gortin, Verenigd Koninkrijk

Bloody Monday and Ruby Tuesday,

Noord Ierland is saai.
Terwijl je hard moet werken om de kuitenbijtende klimmetjes te overwinnen, is het uitzicht steeds hetzelfde. Altijd zie je wel wat boerenbebouwing en overal zijn weitjes met stenen randen.

168E918E-7F08-4336-A556-9364DCE81409

Als je wat dichterbij kijkt zie je afval voorbij komen. Platgereden flesjes en blikjes afgewisseld met zakjes en andere troep die je liever in de zwarte bak met het oranje deksel tegen komt. Het duurt gelukkig nog wat jaren voordat die recyclebare grondstoffen in de opengesneden buiken van zeedieren teruggevonden wordt.
So what the f......De vooruitgang is de Noord Ieren niet bespaard gebleven.

6F13733D-5755-48CF-B699-8B35025A0E84

We hebben gisteren inderdaad de beloofde camping gevonden, maar dat viel niet mee.
Dat lag aan ons. We zijn te knijperig om de Garmin steeds aan te laten I.v.m. de klimaatproblematiek en we mijden drukke wegen i.v.m. onze gezondheid. Het resultaat was dat we in op en neer gaande cirkels om de camping heenreden. Een lokale bejaarde wist ook niet dat er een camping is. Maar ja, ....die wist wel meer niet meer. Op het moment dat we het geluid van een slapend schaap aan het oefenen waren om zo ongezien de nacht door te brengen werden we gered door een man die ons er wel naartoe wilde rijden.
Dat is onze eer te na. Op eigen kracht kwamen we bij de in een bos verscholen camperplek aan. Maar campers kunnen de plek ook niet vinden.

2321A896-2202-4EDF-83B1-3F1C6B102FAA

Vanmorgen scheen zowaar de zon een tijdje en konden we met een droge tent achterop naar Gortin waar het hostel was ingetekend. Het hostel zit vol met een groep lokale kinderen, maar ze verhuren  ook wat huisjes. Daar zitten we nu.
27,5 kg lichter.  (omgerekende Ponden)
Van alle gemakken voorzien. Drie slaapkamers, dus dat wordt “keten” vanavond.

Tenminste als we de ogen nog open kunnen houden. We zijn net zo moe als Maarten.
Morgen en overmorgen wordt spannender. Volgens kenners gaan we de natuur in dus dat wordt “keten” in the bush. Eerst genoeg proviand inslaan. Voor de geïnteresseerden : eerst Noord Ierland uit. Bij Strabane. Dan  richting Letterkenny en dan lianen zwaaien in het Glenveagh National Park.
Ruth heeft geoefend vanmorgen.

2D0F89F5-8543-4D39-A534-51F6B9BFD303

PS: een toast op mijn zus.

De pintjes kun je hier gewoon buiten de koeling bewaren. Het is een graad of 16.
Heerlijk!!!

9FE41EF6-47D6-47A3-9252-A054F1F10803

1. Maaike vonk:
    4 augustus 2019
    Het Glenveagh National park is wel heel mooi hoor willem, maar de kust ook!
    tof dat jullie zo'n tocht maken van 2 a 2,5 maanden !
    respect!
    ik geniet van je blog verhalen willem, doe Ruth de groeten!
    en jullie zijn kanjers!