Zomaar een zondag

11 augustus 2019 - Bagnoles-de-l'Orne, Frankrijk

Op de Ierse campings sta je op een half geasfalteerde parkeerplek, in Engeland sta je op een festivalterrein, en hier sta je tussen de heggen.
Dat is een soort privé . Alleen geluid en geur hou je niet tegen met een rij ligusters. En daar zou iets op gevonden moeten worden. Bijvoorbeeld zou één van de incheck-vragen kunnen zijn: ‘kookt u en zo ja gebruikt u knoflook?’ Dan kunt u uw tent plaatsen op het kookeiland naast de varkensstallen. Die ruik je dan toch niet.
Onze buurman had niet naast ons gestaan. Op de vraag: ‘maakt u s’nachts geluiden?’ had hij moeten bekennen dat hij dol is op everzwijnen en al jaren probeert ze te lokken zodra het donker is. Ik moet eerlijk bekennen dat ik, als er teveel vocht gevloeid heeft ook niet geheel geruisloos ben, maar dan helpt een por in de rug. Maar ik meen niet het recht te hebben deze everzwijnen liefhebber te mogen porren.
Hij zou zijn tent bij de ventilator van de luchtwasser kunnen plaatsen. Zo krijgen we een camping waarbij de vervuiler betaalt. En dat willen we toch allemaal?

Bijgevoegd twee foto’s .

0.    Het boek is gelukkig uit. De recensie was nog mild.
    0.    Een geheime opname van de schuilhut van Obelix.

706E554B-F3D4-4599-ACAF-A57CF5C8690A

84F46359-67FD-4ABF-AE67-382BCF62E61A