Deja vu (met foto)

4 augustus 2019 - Plougasnou, Frankrijk

Camping de la Baie,

B1740BC5-3010-42AB-9E13-CFAEE2E858F0

12 jaar geleden liepen we langs deze kust met een rugzak. Toen liepen we in de zomervakantie zo’n 350 km.

Nu, op Nononono, lachen we daar om.

We hebben besloten toch maar steeds de bordjes te volgen en niet af te steken. Gisteren hebben we 1 keer geprobeerd een eigen draai te maken. Dat  liep behoorlijk verkeerd af. Twee uur later stonden we na een hoop gekronkel weer bij het zelfde bordje en beloofden nooit, maar dan ook nooit meer eigenwijs te zijn. Dat zal niet meevallen.

Het landschap is weer heel anders. Geen heiningen en veel tuinbouw. Artisjokken, kolen, uien, sla... je kunt je maaltje hier zo bij elkaar fietsen. We houden ervan. Ik was inderdaad jarig gisteren, maar nu 65 niet meer iconisch is, boycot ik deze leeftijd. Geen gouden horloge of koninklijke onderscheiding.

Ik ben voortaan jarig op 3 december 2020, en geen dag eerder. Kijk,.... dat is nog eens passifistisch  verzet. Geen gelehesjes met handen af van de AOW tekst achterop, geen rotonde bezetten, nee....... geen verjaardag meer tot die tijd. Dat is pas effectief..... Rutte, maak je kippenborsten maar nat.

In Morlaix was een streekmarkt gaande. We hebben daar een nostalgische foto geschoten en ook daar geprotesteerd tegen de AOW maatregelen.

BD097E1D-49C2-49F5-BF35-67B1DAC8B887

We zijn, lopend naast de fiets, met onze oranje hesjes aan dwars door ‘le Peuple’ op zoek gegaan naar een supermarkt. Geen bongo gekocht, of gevlochten armbandjes, of droge worsten geproefd. En zo blijven we tot 3 december 2020 actie voeren..

1. Jan:
    9 augustus 2019
    Ik wil heel graag op je feestje komen op 3 december volgend jaar. Hoe laat gaat het beginnen? Heb je ook nog een verlanglijstje? Dan kan ik alvast gaan zoeken.