Alsnog ........Donderdag 11 juli j.l.

13 juli 2019 - Gortroe, Ierland

(Twee dagen geen WiFi, dat gaan we inhalen)

Gevulde kip,

Hoe zouden ze dat doen? Eerst de kip omleggen en ontharen.

Dan de weke delen verwijderen. Staat er iemand allerlei groentesliertjes naar binnen te duwen of hebben ze daar een soort gootsteenontstopper voor?

En wat kost zo’n vegetarische kip dan? ........5,50 Euro. De prijs van een halve fles wijn. Of....bij de Lidl: bijna een volle fles wijn. Laten we zeggen: een volle fles min twee slokken.

Ze hadden nog een stuk bewaard voor, gezellig, vanavond.

Ze hebben het gruwelijk naar hun zin deze vakantie. Na jaren op een blote camping in de buurt van Bordeaux doorgebracht te hebben, waar je zonder handdoek kan douchen, vinden  ze het tijd actiever te worden. Zij regelt de goedkope air b&b en hij is blij. Ze zijn ook al in het voorjaar in Italië geweest.

We troffen ze aan op de Connorpas op 410 m hoogte, 7,7 % stijging, verboden voor zware en brede voertuigen. Ze waren blij met hun wat kleinere auto.

Hij had vorige herfst een Santos Light aangeschaft op marktplaats om naar zijn werk te rijden, had zich echt verdiept in de techniek van de versnellingen en zij heeft zwakke knieën.

Ik was helemaal kapot. Ruth danste weer als een vrouwelijke versie van Pantani naar boven en deed de persconferentie. Hij was blij dat ze besloten hadden niet meer standaard naar de blote camping in Zuid Frankrijk te gaan en toen ik weer bij adem was, ik had ook al onderweg water uit de berg geslagen, zei ik dat het de keus is tussen een nieuwe vrouw of een ander soort vakantie. Dat vond hij moeilijk en toen was ik er klaar mee. De rest van de verhalen horen we wel in de Coop in Hoornaar.

0C81C303-2A74-42FF-8AFE-D9BCD9531B193616C23C-4735-462A-9D3E-ACA69284955E EB3B4C6A-E25B-4C43-AD1C-12A4CD877DC6

Door naar de westelijkste camping van Europa. Oratory House Camping.  Als bezienswaardigheid kun je het vroeg christelijk kerkje bekijken van 1200 jaar oud in de vorm van een omgekeerde boot. Onze kerk in Hoornaar heeft wel iets weg van een omgekeerde koe. Verzin het maar.

Een camping die nog is zoals die moet zijn. Met veldjes en verbouwde schuren als sanitaire ruimte. Met aan het bewind een oudere exboer die je hartelijk verwelkomt. En je niet het vel over de neus haalt.

Nog even naar het strand en de balans op maken.

1C06F3C9-17B4-45F8-9C75-149AC7BA36A384A36C68-7EF4-408F-BA2C-0C11153EA79E

1. Rida Huygen:
    13 juli 2019
    Een papegaaiduiker en een roodborstje of is het een ander exotisch paradijsvogeltje?