Vrijdag en Zaterdag 12/13 -7-2019

13 juli 2019 - Gortroe, Ierland

Na de meest westelijke camping fietsten we nog een tijdje in westelijke richting op het schiereiland. Tegen de klok in ronden we het meest westelijke puntje. Dat wordt aangeraden, want de touringcars rijden clockwise. Ik krijg steeds meer het gevoel dat we  beetgenomen worden door de toeristenbranche. Uiteraard is alles waar de mens van af gebleven is hier prachtig, maar dat wisten we al wel. Terug in Dingle stappen we af bij de haven. Je kunt daar een avonturentocht maken op een soort reddingsboot zoals je op de Middellandse zee nog al eens aantreft, met, alsof het plots gaat stormen, een zwemvest aan. Je gaat gegarandeerd dolfijnen spotten.

Er zwemt namelijk net buiten de haven, al sinds 1983 een exemplaar, laten we hem Sjaak noemen, nu 42 jaar oud (om en about), die  altijd bereid is zich te laten zien.....Zo word je dus gepiepeld..... (ben je de Sjaak).

Daarna naar Inch Beach. Er waren oude auto’s aangespoeld.  Vermakelijk. Daar konden we overnachten.

130C0ECE-A32D-4D29-B965-427532E4D82A

Vandaag het schiereiland afgefietst , het was toch wel een leuk ommetje, zegt Ruth, en nu zitten we tussen de tent-Ieren  7 km van Killarney. Ieren zijn rustiger dan Fransen.

We proberen morgen naar Kenmare te fietsen. Dan leer ik dat zeuren wel weer af, want dat is een bergetappe waar de honden geen brood van lusten.