Champion of the World!

18 juli 2019 - Garrettstown, Ierland

Ballinspittle

Op het Adults veldje van Garrettstown House Holiday Park na 70 km wind achter zijn we bezig het routeboekje in tweeën te splitsen. Bij de receptie troffen we twee Franse kalfjes aan die hun eerste fietsdag erop hadden zitten en geschrokken waren van de drukte op de weg. Ze hadden een kaart van Ierland formaat A3, waarop  de Wild Atlantic Way stond aangegeven. Tranen van ontroering over het vertrouwen dat je met zo’n kaartje in het exotische Ierland rustig zou kunnen fietsen tussen de autochtonen die zich met ossenkarren al zingend naar de groene grazige weiden  begeven, schoten mij in de ogen, alsof ze vol eikenrupsharen zaten. Wat leert de jeugd op school?

Hier moet handelend opgetreden worden. Alle gereden bladzijden die als ballast in de stuurtas van R zitten zijn voor de veel te zwaar beladen Fransen.

19C68ACF-84ED-490B-AF01-651F10A96AB8

Wellicht was dit wel onze missie.

Ter zake:

We kwamen langs een merkwaardige gedenksteen. De wereldkampioen ‘Wandelen’ werd in het zonnetje gezet. Zo lust ik er nog wel één.

2480895C-6DDC-46C5-B75B-C074EBB20122

Wat dacht je van: de wereldkampioen ‘Zeuren over al die auto’s’, (mag een vrouw zijn) of de wereldkampioen ‘Helft van het routeboekje weggeven aan twee kalfjes?’

Of voor de Coop in Hoornaar.....wereldkampioen ‘Ongezelligste winkel met veel ongezonde producten en heel duur geworden’ . Er is vast wel een plekje te vinden en anders op het plein.....wereldkampioen ‘ Saaiste zwarte plein met het lelijkste Bruisend Hart.’.

Even tot rust komen.

Morgen naar de Lidl. Wereldkampioen ‘Veelst voor weinigst’.🤑

1. Rida Huygen:
    20 juli 2019
    HOHOHO wach effe heb je even?Wereldkampioen het hardst draaien van muziek,het vetst kicken op jongens met lange haren[ze mogen een rok aanhebben ,haren liefst tot middel,en Japanner zijn]Het hardst kunnen schreeuwen en het hysterischd kunnen dansen.Alle kampioenschappen makkelijk te behalen op de 4-daagse feesten.
  2. Josephina:
    21 juli 2019
    Nou zeg, ons wordt ook nooit iets verteld. Moeten we via een toevallige mail van Hajo achter het bestaan van deze blog komen. Bijna mosterd na de maaltijd. Schande!!!
    Nu kijken of we het kunnen opbrengen bij het begin te beginnen.
    Wanneer het klimaat in Ierland beter zou zijn, woonden we daar nu. Maar wie weet komt er een tweede kans door de opwarming. Grapje, we gaan hier nooit meer weg. Jose