Lees maar vrijblijvend 👍 of 👎

23 juni 2019 - Lurgan, Verenigd Koninkrijk

Een droge boterham met Cheddar

BA2BEF97-C2B2-4AAE-986E-35785B4A2BF2

De eerste rustdag begint met een stevig ontbijt, (zie hierboven).
Dat geeft een solide basis op deze fietsloze dag.
Bij de receptie zou WiFi zijn dus we keken uit naar een skypje met de jongste dochter, die vanaf 9 uur klaar zou zitten samen met haar lieftallige kindjes.
Wij zijn 5 minuutjes te laat en krijgen geen contact.
Ze heeft zeker geen zin in ons.
Normaal passen opa’s en oma’s immers op schattige kleinkinderen waar ‘ze zo van kunnen genieten’. ‘Unieke kleinkinderen’, zodat pappa en mamma kunnen uitslapen en aan hun relatie kunnen werken, want die krijgt een deuk van kinderen.
“Niets zo mooi als je kleinkinderen” zei J.C. altijd.

Maar Ruth en Wimzelf  zijn nog steeds bezig met zichzelf.
Daar hebben ze hun handen vol aan. Om niet op te hoeven passen worden er allerlei smoezen verzonnen....... Nu kunnen we ‘even’ niet omdat we een eindje gaan fietsen.
Logisch dat je om 5 over 9 geen contact meer krijgt.
Dan maar een wandelingetje langs Lough Neagh. Misschien zien we Maarten nog voorbij komen.

E466C161-5A6E-469E-A62F-A294A422A8FF

Er zit veel paling in dit meer. Volgens de schrijver van ons routeboekje wordt er elke dag 7 ton paling gevangen, die naar Nederland gevlogen wordt omdat we zelf allang geen genoeg paling meer hebben....Boejah.
Wij hebben Jantje Smit en het songfestival gewonnen. En welke klimaat neutrale Nederlander eet er nog paling?
De Russen kunnen een volgende keer beter zo’n palingvliegtuig uit de lucht schieten, tenminste als het een chauffeurloos toestel is.
(Een palindroon (n = m)).
Dat vinden die palingen vast niet erg. Niets zo vervelend als een paar uur in de rook te hangen. Dat merken we als de Ulstenaren hiernaast ook menen een barbecue te moeten aansteken omdat het toevallig droog is.

We vullen de dag met een genoegelijke wandeling langs het meer.
De fietsen krijgen een goede beurt, want die hebben er behoorlijk van langs gehad de afgelopen week.

17868817-27B9-43AD-AF3A-E1D02BAA4D03

En Wim kan zijn nieuwe hoed testen.

14C5B954-914F-474F-B51A-E4F56EC820F3

Als de haargrens naar je achterhoofd kruipt moeten er maatregelen genomen worden.
Wim heeft de kookbeurt.

DA0389FA-1387-4E0B-A07F-B0E101493B37

1. Marccoes:
    24 juni 2019
    Mooie beurt Wim!
    Met wat voor cider kook je die bonen gaar?